woensdag 3 februari 2016

Broken Down

Broken Down
The Other Shore
Altsphere Production
Zelf heb ik een grote bewondering voor muzikanten die zich op wat voor manier dan ook en in eender welke stijl aan de wereld laten zien. Ik zal ze zelden of nooit de grond in boren. Maar soms moet je ook iemand tegen zichzelf beschermen en duidelijk maken dat bepaalde zaken echt niet door de beugel kunnen. In sommige persberichten werd deze release nochtans de hemel ingeprezen. Broken Down werd vergeleken met Rammstein, Nine Inch Nails meets Faith No More oude stijl. Andere namen als referentiepunten gingen van Queen over Frank Zappa tot Carnival In Coal en Manes. En de muziek werd ook nog omschreven als: ‘Een samensmelting van industrial, metal en electro wave.’ Mijn interesse voor dit schijfje was dan ook gewekt. Broken Down blijkt een eenmansproject te zijn residerend in Frankrijk. ‘The Other Shore’ is de opvolger voor het begin vorig jaar verschenen ‘First Spit’. De eerste twee luisterbeurten wist ik niet of ik wel naar dezelfde cd zat te luisteren als hiervoor werd beschreven. Ik hoorde vooral een amateuristische en artificieel klinkende in elkaar geflanste, muzikale brij. Bovendien nog slecht gezongen ook. Na nog een aantal rondjes in de cd speler bleek dit echt zo te zijn. ‘The Other Shore’ is een collectie van negen erbarmelijke tracks de naam song onwaardig. Enig lichtpuntje en dat is dan nog sterk uitgedrukt, is ‘This Art Is Mine’. Het overige positieve nieuws is dat het na 32 minuten afzien is afgelopen. Wie zich graag onderwerpt aan spirituele zelfkastijding of een op muziek gebaseerde marteling heeft hier een item in handen dat alle verbeelding tart, maar zonder weerga alle verwachtingen zal inlossen.

Geen opmerkingen: