zaterdag 13 juli 2019

Bantha

Bantha
Kinstugi
Eigen Beheer

Ik kan het niet genoeg blijven herhalen: ik heb de grootste bewondering voor muzikanten. Zij hebben een talent waar het mij totaal aan ontbreekt. Ik kan geen enkel instrument bespelen en zingen kan ik ook niet. Ik heb meerdere malen geluisterd naar ‘Kinstugi’, de eerste volwaardige langspeler van deze vijfkoppige band uit Izegem, West-Vlaanderen. In de hoop dat ik mij vergiste, maar helaas. De songs op zich kunnen er nog mee door, maar met de zang zit het niet goed. Komt het omdat ze ervoor hebben gekozen om de plaat op te nemen in een grote studio (Room 13)? Wie zal het zeggen? Feit is dat zanger/gitarist Lode De Backer erg onzeker overkomt. Het wordt iets beter als hij ondersteuning krijgt van zijn dochter Lore (in ‘9:15’) of wanneer de andere gitaristen, Giovanni Seynhaeve en/of Pieter-Jan Batsleer, bijspringen. Het uitgangspunt en het verhaal rond ‘Kinstugi’ is heel erg mooi, net als Bantha hun intenties. Maar de realiteit valt niet te ontkennen en moet je durven onder ogen zien. Bantha maakt hier geen al te beste beurt. 

Geen opmerkingen: